کد خبر: 1215750
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به طرح‌هایی که برای جلوگیری از درگیری لبنان و اسرائیل مطرح شده، گفته که همه این طرح‌ها یک هدف دارند و آن تأمین امنیت و حفاظت از اسرائیل است: «آن‌ها به دنبال آتش‌بس و بازگشت ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین به شهرک‌ها هستند».
جوان آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به طرح‌هایی که برای جلوگیری از درگیری لبنان و اسرائیل مطرح شده، گفته که همه این طرح‌ها یک هدف دارند و آن تأمین امنیت و حفاظت از اسرائیل است: «آن‌ها به دنبال آتش‌بس و بازگشت ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین به شهرک‌ها هستند».
سید حسن نصرالله غروب دیروز به مناسبت روز جانباز سخنرانی کرد و با اشاره به ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، این را به برادران پاسدار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت. او گفت که سپاه ایران از همان ابتدا پاسدار انقلاب اسلامی بوده و هستند. نصر‌الله با اشاره به درگیری حزب‌الله با رژیم صهیونیستی طی ۱۳۰ روز بعد از جنگ غزه، گفت که آنچه ما در لبنان در حمایت از غزه انجام می‌دهیم، پاسخی صادقانه به مسئولیت اخلاقی و دینی خود است. او تأسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی را «پایه و اساس تمامی بحران‌ها در منطقه» خواند و گفت: «شکست اسرائیل در این جنگ مصلحت ملی همه کشور‌های منطقه و فلسطین است.» او گفت: «مصلحت لبنان و سوریه و اردن و مصر و فلسطین این است که اسرائیل پیروز از جنگ خارج نشود»، زیرا به گفته او اگر اسرائیل پیروز جنگ باشد خطری نه تنها برای غزه بلکه برای کل منطقه و به ویژه لبنان خواهد بود. نصرالله تأکید کرد: «باید اسرائیل را شکست خورده از جنگ خارج کنیم.» دبیرکل حزب الله گفته که «وجود اسرائیل در منطقه فاجعه‌ای برای همه کشور‌ها و ملت‌های منطقه است» و تأکید کرد که حزب الله به حمایت از غزه ادامه خواهد داد: «حتی اگر جنگی علیه ما به راه بیفتد یا منافعی سیاسی به ما پیشنهاد شود، عملیات‌های خود در جبهه شمال فلسطین را متوقف نمی‌کنیم.» او گفت: «هر چقدر هم که ما را تهدید کنید، تسلیم نمی‌شویم و حتی اگر با ما جنگ کنید، تا زمانی که تجاوز به غزه متوقف نشود، دست از کار نمی‌کشیم». نصر الله هشدار داد:هرکس ما را به گسترش جنگ تهدید می‌کند، باید بداند که اگر این کار را انجام دهد، ما نیز آن را گسترش می‌دهیم. حزب الله امروز برای مقابله با دشمن در هر سطحی که باشد، از همیشه آماده‌تر است. وزیر امنیت [داخلی]اسرائیل هم بداند که اگر به ما حمله کند، ۲ میلیون اسرائیلی از شمال آواره خواهند شد.
نصرالله گفت: «قریب ۱۳۰ روز از تجاوزات وحشیانه و جنایات اشغالگران علیه مردان و زنان و کودکان و پیر و جوان و جاندار و بی‌جان در غزه و کرانه باختری می‌گذرد. همچنین ۱۳۰ روز از مقاومت اسطوره‌ای نیرو‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه و فداکاری‌های معجزه‌آسای آن‌ها و صبر و تحمل زنان و کودکان و دیگر اهالی غزه که در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند، می‌گذرد. ۱۳۰ روز هم از ناتوانی و شکست اسرائیل در تحقق اهداف خود می‌گذرد». نصرالله بر این نکته تأکید کرد که گشایش جبهه لبنان در درجه اول در خدمت منافع ملی لبنان بود تا از پیروزی اسرائیل که دشمن لبنان است جلوگیری کند. دبیرکل حزب‌الله به پیشنهاد‌هایی که برای توقف درگیری بین اسرائیل و لبنان مطرح شده اشاره کرد: «همه هیئت‌هایی که در ماه‌های گذشته از امریکا و انگلیس و اروپا به لبنان آمدند یک هدف دارند و آن تأمین امنیت و حفاظت از اسرائیل است. آن‌ها به دنبال آتش‌بس و بازگشت ۱۰۰ هزار شهرک نشین به شهرک‌ها هستند.» او به طعنه گفت: «در مذاکرات گفته‌اند حزب‌الله را باید بالاتر از رودخانۀ لیتانی برگردانیم، اما بعد گفته‌اند رودخانه را جابه‌جاکنیم بهتر از درگیری با حزب‌الله است.» نصرالله همچنین در سخنرانی خود درباره اینکه چگونه تلفن‌های همراه به یک «عامل مرگبار» تبدیل شده‌اند که در جبهه لبنان به رژیم صهیونیستی خدمت می‌کند و از مردم خواست که در این زمان تلفن‌های همراه را کنار بگذارند، زیرا به گفته او به رژیم صهیونیستی در جمع‌آوری اطلاعات کمک می‌کنند: اسرائیل نیازی به نصب دوربین در جاده‌ها ندارد. دوربین‌هایی به اینترنت متصل هستند که اهداف اسقاطیل را برآورده می‌کنند و همه چیز را می‌بینند. دبیرکل حزب الله خواستار قطع ارتباط دوربین‌ها از اینترنت شد و گفت: این یک واجب شرعی است، زیرا اگر آن را ساده نگیرند، تلفات بیشتر می‌شود. 
او همچنین خاطرنشان کرد که برخی از شبکه‌های اجتماعی اطلاعات رایگانی را ارائه می‌دهند که در خدمت اسرائیل است. 
 
 حزب‌الله به طرح پیشنهادی فرانسه «نه» گفت
 حزب‌الله لبنان حملات علیه اهداف رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است. دیروز ساختمان پلیس رژیم صهیونیستی در «کریات شمونا» با موشک هدف قرار گرفت. حزب‌الله همچنین تجمع سربازان اسرائیلی در قلعه هونین را با موشک هدف قرار داد که منجر به تلفاتی در میان آن‌ها شد. مقاومت لبنان همچنین تجهیزات جاسوسی این رژیم در پایگاه «حدب یارین» را هدف گرفت. رسانه‌های اسرائیلی از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین مارگالیوت در شمال فلسطین اشغالی خبر داده‌اند. 
سه تن دیگر از رزمندگان حزب‌الله لبنان در تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شهید شدند. برخی منابع لبنانی می‌گویند که لبنان یک پیشنهاد جدید برای خروج اعضای حزب‌الله تا ۱۰ کیلومتری مرز با اسرائیل دریافت کرده، پیشنهادی که یک مقام حزب‌الله در واکنش به آن به رویترز گفته که تا زمان توقف کامل حملات به غزه، هیچ گفت‌وگویی درباره وضعیت مرزی نمی‌کنند. این مقام حزب‌الله همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در موقعیتی قرار ندارد که بتواند شرط بگذارد. تحت چنین شرایطی، منابع امنیتی لبنان می‌گویند که وضعیت جنوب خطرناک است و امریکا و رژیم صهیونیستی در حال تبانی برای حمله به جنوب لبنان هستند. دیروز درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله تشدید شد. مقاومت لبنان صبح دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستا‌های جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان به ویژه در روستای «طلوسه»، مبارزان مقاومت ساختمان پلیس رژیم اشغالگر در شهرک «کریات شمونا» را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. منابع اعلام کرده‌اند دو موشک از لبنان به مرکز شهرک کریات شمونا شلیک شده و رئیس شورای محلی در کریات شمونا نیز از ساکنان آن خواست آن را ترک کنند. او گفت: «به ساکنان یادآوری می‌کنم که منطقه کریات شمونا خطرناک است و موشک‌هایی به اینجا شلیک می‌شود. برخی موشک‌ها شلیک می‌شوند بدون اینکه آژیر خطر به صدا درآید.» وی گفت: «از ساکنان می‌خواهم این شهر را ترک کنند. از مجموع ۲۴هزار ساکن این شهرک درحال حاضر ۳ هزار نفر اینجا هستند.» حزب‌الله لبنان همچنین تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در قلعه هونین را با موشک هدف قرار داد که منجر به تلفاتی در میان آن‌ها شد. 
به گزارش شبکه خبری الجزیره، مقاومت لبنان همچنین تجهیزات جاسوسی این رژیم در پایگاه «حدب یارین» را هدف گرفت. به دنبال به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در شهرک‌های اشغالی، خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان نیز در گزارشی اعلام کرد که حملاتی موشکی از لبنان به سمت اهدافی در اصبع الجلیل صورت گرفته است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گفته‌اند که حزب‌الله لبنان شهرک مرزی مارگالیوت را واقع در شمال فلسطین اشغالی با موشک هدف قرار داده است. رئیس شهرک مارگالیوت پیش‌تر اعلام کرده بود که موشک‌های پرتاب شده حزب‌الله حاوی مواد منفجره زیادی است و پژواک آن‌ها در سراسر منطقه به گوش می‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار